Meslek Yüksekokulumuzda öğrenim görmekte olan öğrencilerimizin okul süresince 30 iş günü süren bir staj yapma zorunlulukları vardır. Bununla ilgili olarak ekteki yönerge okunabilir. Staj için belirlenen staj takvimi, Yüksekokulumuzca belirlenip her yıl ilan edilir.
Kurumlar staj yapacak öğrenciler için kendi bünyelerinde bir kontenjan belirlediklerinden, staj başvurusu yapacak öğrencilerimizin söz konusu başvurularını geciktirmemeleri kendi yararlarına olacaktır. Staj yeri belirlemek öğrencinin sorumluluğu olup, bulunamaması halinde ilgili bölüm başkanlığından alternatif staj yerleri hakkında yardım istenebilir.


Staja başlamadan önce uygulanacak adımlar şöyledir: 

  1. Öğrenci aşağıda yer alan belgeyi alır, doldurur (3 kopya: 1 kopya staj yapacağı yerde kalır) ve belge ile staj yapılacak kuruma başvurur ve onaylatır.
    1. Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu (indirmek için tıklayınız)

  2. Staj yapacağı kuruma belgeyi (Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu) onaylattıktan sonra, Öğrenci Bilgi Sistemine (https://obs.ahievran.edu.tr/) girip staj ile ilgili bilgileri doldurduktan sonra bölüm başkanlığına onaylatır (2 kopya: 1 kopya bölüm başkanlığında kalır). Not: obs ye staj ile ilgili bilgileri öğrenci tarafından girilmeyen öğrencilerin başvuru formu bölüm başkanı tarafından onaylanmaz

  3. Bölüm sekreterliğine aşağıdaki belgeleri staj takviminde belirlenen tarih aralığında teslim eder.
    1. Onaylı Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu (1 kopya)
    2. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

Staj başladıktan sonra  uygulanacak adımlar şöyledir: 

  1. Staj Defterini indirip ilgili tarihlerde stajını yapar, defteri kurallara uygun doldurur, onaylatır ve belirlenen süre içerisinde bölüm sekreterliğine teslim eder.
    1. Staj Sicil Fişi-2 Adet (Staj Defteri içerisinde 2 adet bulunmaktadır. İkisi de staj yaptığı kurum tarafından onaylı olmak şartıyla, biri kapalı zarf içinde staj defterine eklenecektir)
    2. Staj Defteri (indirmek için tıklayınız)

Not: Sigortası bulunmayan öğrencilerimiz için staj boyunca okulumuz tarafından sigorta yapılmaktadır.

Dikkat Edilecek Hususlar

  1.  Staj evrakları, sicil fişleri ve devam çizelgesi yâda diğer bütün onaylar mutlaka ıslak imzalı ve mühürlü/ kaşeli olmalıdır. (Not: Mühür kamu kurumlarında, kaşe ise özel sektör firmalarında/şirket vs de kullanılır.)

  2.  Yaz Stajları süreci, öğrencinin kayıtlı olduğu bölüm başkanlıklarınca yürütülmektedir. Öğrenciler; staj başvuru ve staj yeri seçimi gibi hususlarda ancak Bölüm Başkanın uygun gördüğü yerde yapabilmektedir.

  3. Her ne şekilde olursa olsun staj yerini terk eden, stajını bırakan yâda stajı esnasında iş kazası geçiren öğrenciler AYNI GÜN İÇERİSİNDE ilgili bölüm başkanlıklarına bilgi vermek zorundadırlar.

  4. Staj yapıldıktan sonra, staj defteri ve staj sicil fişlerinin (2’si birlikte) ilgili bölüm sekreterliğine staj takviminde belirtilen tarih aralığının son cuma günü saat 17.00’e kadar teslim edilmesi gerekmektedir.

  5. Stajla ilgili olarak; yukarıda belirtilen hususlar dışında ayrıca bilgi almak için kayıtlı olduğunuz bölümün bölüm başkanlığına başvurabilirsiniz.